Куда Деньги
Пятница, 29.03.2024

Як управляти грошима?

   Перше, що необхідно освоїти, що б управляти грошима - це облік своїх витрат. Це може здатися нудним, проте, без цього першого кроку взяти управління грошима в свої руки буде неможливо. Зараз можна знайти масу басплатних програм з обліку особистих фінансів і вони часто прості у використанні. Так само можна скористатися табличкою в Exel або записувати в блокноті. Головне вести облік щодня, інакше вносячи дані про витрати по пам'яті, пропустіть масу дрібниць і результат не буде відповідати дійсності.

  Після того, як у вас враховані дані про витрати хоча б за місяць - приступаємо до аналізу. Суммруем всі витрати за статтями і розраховуємо яку частину у відсотках займає кожна з них у ваших витратах. Тут можуть трапитися прозріння. Наприклад, кишенькові витрати або харчування поза домом може перевищувати статтю продукти, або розваги можуть перевищувати оренду квартири, або милі радості як пиво перед телевізором перевищувати платіж по кредиту. Постарайтеся бути чесні самі з собою і будьте готові прийняти будь-який результат. Головне, що він вже є і тепер варто задуматися про його коригування, тобто оптимізацією витрат.

  Якщо у вас витрати дорівнюють доходам і в резерві нічого не залишається, то ви ставите сім'ю під загрозу будь-якого форс-мажору, коли прийдеться екстрено позичати гроші у знайомих або в банку. Що б цього не сталося потрібно задуматися про фінансовий резерві. Тут важливо прийняти рішення і діяти згідно з ним незалежно від ситуації. А рішення просте: в момент одержання будь-якого доходу відразу ж відкладати 10-20% на свій фінансовий резерв. Відразу ж! Ще до того як зробити будь-яку іншу витрату. Фінансовий резерв краще зберігати на універсальному депозиті. Умови такого депозиту дозволяють робити внески на нього в будь-який час. Для тих, хто не довіряє банкам - Знайдіть зберігача, якому довіряєте і який ні за яких умов не зазіхнути на ваш резерв. Це можуть бути близькі родичі або друзі. Тільки будьте гранично обережні - не кожен здатний зберігати чужі гроші.

  Після того як прийняли рішення і відклали у фінансовий резерв 10-20% від суми кожного доходу, пора переходити до оптимізації своїх витрат. Це більш творча робота, ніж може здатися на перший момент. Звертаю вашу увагу, що я закликаю не економити, а оптимізувати витрати! Найчастіше покупки відбуваються імпульсивно і не заплановано. Загляньте в шафу, комору, на балкон і ви побачите скільки всього було придбано необдумано, імпульсивно. Це стосується і одягу, і косметики, і взуття, і продуктів, і розваг.

  А тепер задумайтесь на що більш корисне можна було направити ці кошти. Постарайтеся спланувати, що з одягу, взуття, косметики, продуктів, подарунків знадобитися вам в наступному місяці. Найчастіше, то що приходить першим в голову, то і є необхідним і достатнім для комфортного забезпечення сім'ї. Всі інші покупки відбуваються імпульсивно під впливом реклами та геніальних маркетологів.

  Таким чином ви вже розробили план витрат на наступний місяць. Перевірте чи всі статті витрат ви врахували (в цьому вам допоможе аналіз витрат попереднього місяця), не включили чи щось непотрібне (в цьому вам допоможе аналіз кладовки, шаф і балкона). Визначте необхідну суму по кожній статті і підсумуйте їх. Обов'язково включіть в витрати статтю «Фінансовий резерв»! У результаті у вас вийшов план видаткової частини сімейного бюджету. У деяких він може перевищувати звичайний рівень доходів. Не турбуйтеся! Тут починається найцікавіше!

  Планування дохідної частини сімейного бюджету або як управляти грошима? Хтось може заперечити: «Що тут планувати? І так все ясно: зарплата чоловіка плюс зарплата дружини ось і вся дохідна частина! »Так, можливо. Але так було в минулому, до того як ви прочитали цю статтю. Тепер же ви знаєте, що для ефективного управління особистими грошима, варто подбати про збільшення джерел доходу. Погодьтеся, що ставити сім'ю в залежність тільки від двох джерел доходу у вигляді зарплат дружини та чоловіка, дуже ризиковано. Ті, хто втратив роботу під час фінансової кризи дуже добре відчули на собі, що таке залежність від малої кількості джерел доходу.

  Що робити? Збільшувати кількість джерел доходу. Нехай вони будуть не такими об'ємними як зарплата, але вже той факт що вони є, дозволять вам впевненіше себе почувати в будь-якій ситуації.

  Де взяти нові джерела доходів? Для цього не обов'язково влаштовуватися ще на дві роботи кожного з подружжя. Просто уважно подивіться навколо. Почати можна з наших улюблених комор, шаф і балконів. Обміняйте зберігаються роками непотрібні вам речі на гроші, давши оголошення про продаж в інтернеті або в місцевій газеті.  Далі свій погляд можна звернути на своїх знайомих і близьких. Згадуємо, чим займаються родичі, друзі, знайомі і продаємо їх послуги. Собі залишаємо комісійний відсоток за погодженням.

  Не забуваємо і про себе. Згадуємо які ваші навички та здібності можна обміняти на гроші. Хтось вміє в'язати і робить це в задоволення, хтось вишиває, шиє, плете бісер, в'яже макраме, ремонтує техніку, ремонтує авто, заново операційну систему, гуляє з собаками, доглядає за квітами. Виставляйте на продаж свої творіння і послуги! І Інтернет вам в допомогу!

  Ось, в принципі, і складено план щодо управління грошима. Головне тепер його дотримуватися. Можуть виникати якісь непередбачені обставини - не засмучуйтесь, просто пам'ятайте про них при складанні плану на майбутній період.  І знайте, якщо ви не керуєте своїми грошима, то це за вас робить хтось інший.


Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]